"اللَّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن صَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ فِي هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِي كُلِّ سَاعَةٍ وَلِيّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِيلًا وَ عَيْناً حَتَّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ فِيهَا طَوِيلا" * * * در مجموعه روانشناسی آرامش رویایی تكنیک های مناسب برای کاهش پرخاشگری کودکان و نوجوانان و همچنین مشاوره هاى فردى ، خانوادگى ، زوج درمانى و مشاورهء قبل از ازدواج ،سكس تراپى و ... در خدمت شما عزیزان هستیم

بهترین روانشناس مشهد

می دانید استرس خوب و بد چیست ؟ 

استرس خوب ازدواج با فردی است که دوستش داریم ، ترفیع شغلی و ... که هم مفیدند و هم فشارزا .

استرس بد مانند مشکلات تعارض ، مالی یا یک ضربه روحی شدید.

بهترین روانشناس مشهد  


بهترین روانشناس مشهد 09154433487

آیا می دانید استرس خوب و استرس بد چیست ؟


یوسترس


به نوعی استرس مثبت و مفید است. که در این حالت ما تحت فشار هستیم ، اما این فشار به ما انگیزه و انرژی می دهد تا به اهدافمان برسیم و مسئولیت هایمان را انجام دهیم .

به طور مثال ازدواج با فردی که دوستش داریم، تحصیل کردن، ترفیع شغلی و تغییر شغل از جمله یوسترس های فشارزا ولی مفیدند.

پس بنابراین استرس همیشه مضر نخواهد بود . در واقع می تواند ما را به سوق دادن پاسخی موثر به یک موقعیت هدایت کند مثل اضطراب قبل از امتحان و این بدان معناست که

شما می توانید تصمیم بگیرید که استرس اثری مثبت یا منفی روی زندگیمان داشته باشد. 


به طور کلی پژوهش ها بصورت عملی و تجربه های شخصی نشان می دهند که ما نمی توانیم موقعیت هایی استرس آفرین را از زندگیمان حذف کنیم .

ولی می توانیم که آنها را مدیریت کنیم.

استرس زمانی زیان آور می شود که شما کنترل توانایی آن را نداشته باشد.

اگر استرس شدید، برای مدتی طولانی ادامه پیدا کند اثراتی روحی- روانی شدیدی مثل عصبانیت، افسردگی، فقدان خلاقیت هم چنین مشکلات گوارشی، میگرن های شدید بر انسان

می گذارد .

بنابراین اگر شما انسانی مضطرب و نگرانید سبب می شود که شما با ترمزِ روانی زندگی کنید.

یعنی همیشه در حالیکه یک پایِ شما رویِ گازِ زندگی است پایِ ديگرِ شما رویِ ترمزِ زندگیست . 

پس بنابراین شما با سرعتی که گاز میدهید حرکت نخواهید کرد.

 چون شما هم ترس از شکست دارید و هم ترس از اشتباه و این دو موضوعاتی هستند.

که بسیاری از اوقات اضطرابی که ما داریم ذره ذره تبدیل به نوعی افسردگی میشود و ما یک مقدار بدبین و منفی میشویم که حاضر نیستیم خطر و ریسک را تجربه کنیم

و همچنین زندگیِ .

دیسترس

تجربه ای است مداوم که غرق شدن در مسئولیت ها می باشد .

در واقع دیسترس حرکت در تونل مشکلات است.

بدون آنکه انتهای این تونل معلوم باشد.

مانند مشکلات تعارض ، مالی، و در روابط بین فردی، تعهداتی بیش از حد و همچنین دست و پنجه نرم کردن با یک بیماری مزمن یا تجربه کردن یا یک ضربه روحی شدید.

مشاوره رایگان روان شناسی   مشاوره حضوری روان شناسی در مشهد   مشاوره تلفنی روان شناسی

به نظر می رسد که حذف کامل استرس در زندگی بشر همیشه امکان پذیر نیست. ولی می توان استرس را شناخت و با آن مقابله کرد.

اثرات استرس چیست؟

موقعیت های استرس زای مکرر و فقدان مهارت های مقابله ای کارآمد در این گونه موقعیت ها ، احتمال بروز بیماری را در فرد افزایش می دهد.

زمانی که در یک موقعیت پر استرس قرار می گیرید، بدنتان به سرعت پاسخ می دهد.

تعداد ضربان قلب و تعداد تنفس زیاد می شود ، فشار خون بالا می رود و تعریق افزایش می یابد.به طور کلی استرس به شکلی عمومی بر دستگاههای مختلف بدن اثر می گذارد .

استرس با طیفی نظیر سردرد و  بیماری های عفونی ، بیماری قلبی- عروقی، دیابت، آسم و آرتریت روماتویید در ارتباط است .

استرس با خلق منفی و اختلالات خلقی مانند افسردگی و اختلالات اضطرابی در ارتباط است .

آثار جسمانی استرس

  1. نفس نفس زدن
  2. افزایش میزان ضربان قلب، افزایش فشار خون
  3. کاهش یا افزایش وزن
  4. مشکلات دیداری
  5. تکرر ادرار، احساس دفع، یبوست
  6. انقباض عضلانی، دردهای بدنی، سردرد، میگرن، زخم معده، تهوع

آثار روان شناختی استرس

  1. هیجانی: دمدمی مزاج شدن، احساس درماندگی، خشم، کاهش اعتماد به نفس، به آسانی ناراحت شدن و شناختی:
  2. رفتاری: زود از کوره در رفتن، سیگار کشیدن، مصرف دارو، افزایش تمایلات وسواسی، انزوای اجتماعی، کم حوصلگی
  3. مشکل در تفکر، مشکل در تمرکز، خود انتقادی، افزایش افکار ناکارآمد،

 10روش برای مواجه با استرس بد

  1. اجتناب از غذاهای چرب و فست فود .
  2. کاهش مصرف کافئین : مطالعات نشان داده اند که کافئین موجب افزایش سطح هورمونهای استرس می شود.
  3. مصرف مواد الکلی، مسکن، نیکوتین … برای مواجه با خستگی، کم انرژی بودن، اضطراب، … در دراز مدت علائم استرس را تشدید می کنند.
  4. نوشیدن آب : مزه مزه کردن آب شما را مشغول کرده و ممکن است باعث کمک به شما برای مقاومت در برابر مصرف کافئین و غذای ناسالم (چیپس، …) شود.
  5. حتما صبحانه بخورید :استرس باعث افزایش نیاز ما به غذا می شود.
  6. بخوابید : خواب برای بدن فرصت ترمیم را فراهم می کند.
  7. عدم انکار: در اولین فرصت مشکلات را شناسایی و ریشه یابی نموده و آنها را مدیریت و درمان کنید. اگر دچار عوارض جدی روانی و فیزیکی شده اید، تنها به نوشتن آنها بسنده نکنید.
  8. پیاده روی روزانه : با اختصاص روزانه ۱۰-۱۵ دقیقه برای پیاده روی می توانید به بررسی مشکلات خود بپردازید و سر حال بیایید. 

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان -
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما

لوگوها  و نماد اعتماد سایت

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Zarinpal

گالری تصاویر

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

روان شناسی سکس     روان شناسی سکس     روان شناسی سکس

روان شناسی سکس     روان شناسی سکس     روان شناسی سکس

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Twitter   RSS   GooglePlus   Youtube

Aparat Instagram  Telegram    Facebook

لوگوی روان شناسی جنسی  Sexual Psychology Scientific - Copyright © 2012-2018

  All rights reserved

 

Design By : Roya Computer Clinic

This website is protected by RSFirewall!, the firewall solution for Joomla!