Slide background

سایت علمی روان شناسی جنسی

Slide background

مقالات علمی جنسی و زناشویی

Slide background

مشاوره مجازی و آنلاین

 

 

 

 

 

 

Wives
Gestation
Massage
Doctor
Feeding
Meditation

 

 

 

 

 

 

چهارشنبه, 22 ارديبهشت 1395 ساعت 05:42

آموزش ریلکس کردن عضلات کگل

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(3 رای‌ها)

عضلات کف لگن (کگل) بین پاهای تان قرار گرفته است، و از جلو از استخوان شرمگاهی آغاز و از پشت تا پایه ستون فقرات تان ادمه می یابد. این عضلات به شکل یک زنجیر هستند و ارگانهای لگنی شما را (شامل: رحم، مهبل (واژن)، روده و مثانه) در جای خود نگه می دارند.

sps2

عضلات کف لگن نقش حمایت از روده و مثانه را دارند، و به هنگام تخلیه مثانه تان امکان اِعمال کنترل بر خروج ادرار را به شما می دهند. این عضلات به هنگام انقباض مثانه برای خروج ادرار، خود به حالت استراحت بر می گردند.

با افزابش سن، عضلات کف لگن ضعیف تر می شود. در زنانی که بچه دار شده اند احتمالا این اندام در آن ها نسبت به دیگران ضعیف تر است.

تقویت عضلات کف لگن

عضلات لگنی ضعیف می تواند منجر به مشکلاتی مانند بی اختیاری ادرار و کاهش تحریک پذیری در حین فعالیت جنسی گردد. خطر افتادگی اندام لگنی نیز وجود دارد که طی آن یک یا دو اندام لگنی به سمت واژن برآمده و متورم می شود.

عدم کنترل بر استرس به نوعی به بی اختیاری ادرار منجر می شود که خروج مقدار کمی از ادرار در طول فعالیت جسمی را به دنبال دارد. انجام تمرینات کف لگن می تواند همزمان یا تقویت ماهیچه های لگنی به بهبود کنترل استرس بیانجامد. هم مردان و هم زنان می توانند ورزش های کف لگن را انجام دهند.

نحوه ی انجام تمرینات کف لگن

اگر به هنگام رفتن به دستشویی سعی کنید ادرار خود را نگه دارید آن گاه عضلات کف لگن خود را احساس خواهید کرد. با این حال، توصیه نمی شود که شما به طور منظم این عمل را انجام دهید چرا که استمرار در نگه داشتن ادرار می تواند به مثانه آسیب بزند. اگر فقط مي‌خواهيد درستي انجام آن را كنترل كنيد براي يك لحظه موقع ادرار كردن امتحان كنيد. يك راه ديگر براي اطمينان از اينكه عضلاتي را كه منقبض مي‌كند همان‌هايي هستند كه بايد باشند اين است كه انگشت را در درون مهبل قرار داده و عضلات را منقبض كنيد. اگر روي انگشتتان احساس فشار كرديد معلوم است كه ورزش را بصورت صحيح انجام مي‌دهيد. شكم و عضلات نشيمن نبايد هنگام انجام ورزش‌هاي كگل حركت كنند.

برای تقویت ماهیچه های کف لگن خود، در حالتی راحت بنشینید و عضلات را 10 تا 15 بار در هر حرکت منقبض و رها کنید. نفس خود را حبس کنید و همزمان عضلات شکم، باسن و ران خود را سفت و منقبض نمایید.

وقتی به انجام این تمرینات عادت کنید آن گاه می توانید فشار را برای چند ثانیه نگه دارید.، هر هفته می توانید فشارهای بیشتری را اضافه کنید اما مراقب باشید که بیش از حد این عمل را انجام نداده و حتما بین دوره های فشار و انقباض کمی استراحت کنید.

بعد از چند ماه، نتیچه را خواهید دید. بی اختیاری شما بهبود یافته، و علاوه بر این سطح تحریک در حین فعالیت جنسی در شما افزایش خواهد یافت. ممارست در انجام تمرینات حتی با وجود به دست آمدن نتیجه ی نسبی، ضروری است.

بارداری

اگر باردار هستید یا برای آن برنامه ریزی داشته اید، می توانید فورا این تمرینات را آغاز نمایید. این تمرینات خطر ابتلا به بی اختیاری ادرار را پس از تولد نوزاد کاهش می دهد.

فعالیت جنسی

علاوه بر بهبود علائم بی اختیاری ادرار، ماهیچه های کف لگن قوی می تواند به افزایش تحریک در هنگام رابطه جنسی و ارگاسم قوی تر در زنان منجر شود.

مردان

هم چنین ورزش های کف لگن می تواند به مردانی با مشکلاتی نظیر اختلال در نعوظ و بی اختیاری ادرار نیز کمک کند.

خواندن 190968 دفعه آخرین ویرایش در یکشنبه, 20 تیر 1395 ساعت 14:05
برای ارسال نظر وارد سایت شوید

 

 

 

 

 

 

Wives
Gestation
Massage
Doctor
Feeding
Meditation